Eget tema: Minnen (130/366)

På chiffonjén i stugan har jag samlat olika MINNEN från mina far- och morföräldrar. Här finns skrivbordssetet i ”silver” som min farfar hade på sitt skrivbord, katekesen och psalmboken som varit min mormors, morfars skrin för rakdon, farmors teaterkikare och asken som innehöll mormors patiencekort, bland annat. De brunvita skrinen till vänster är tillverkade av piggsvinstaggar, och den broderade tavlan ovanför boktraven har min mamma sytt. Själva chiffonjén är tillverkad av min mormors far för ungefär 120 år sedan.
Jag tycker om att omge mig med föremål som innehåller länkar bakåt i släkten.

Det här inlägget postades i MAJ. Bokmärk permalänken.

Kommentera gärna!

