41: Duk (127/366)

I helgen har jag varit nere på stugan och öppnat för sommaren, och jag såg plötsligt alla fina samiska föremål som hänger på knoppar i mitt sovrum. Sagt och gjort, en liten objektsfotografering riggades snabbt på vardagsrumsbordet!
Jag funderade på vad jag skulle använda som underlag/bakgrund, men kom på att mamma brukat ha en vävd DUK i ylle med de samiska färgerna i ett linneskåp, och den fanns kvar! Först en detalj av den:

Det här inlägget postades i MAJ. Bokmärk permalänken.

Kommentera gärna!

