23: Blå (52/366)

Jag hittade en rolig app för iPaden idag: en kulört fotobelysning för objektsfoto!
Den heter Light+. Skärmen lyser med ett klart ljussken som man kan reglera styrka, mönster och kulör på. Man placerar sedan sitt föremål ovanpå sin iPad och plåtar på!
Jag har lagt iPaden inne i mitt ljustält för att inte få några speglingar. Sen har jag en vanlig skrivbordslampa utanför som ger ett litet motljus. (När jag gör det här nästa gång ska jag ha belysning som är kallare i färgtonen om jag jobbar med ett blått ljus.)
Likören i glaset är Bols Blue, och den är alltså klart BLÅ i färgen. Jag har inte gjort något med varken färg eller kontrast i bildbehandlingen.

Det här inlägget postades i FEBRUARI. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till 23: Blå (52/366)

  1. Det blev verkligen fina färger!

  2. Eva skriver:

    Så snyggt det blev!

  3. Pysselfarmor skriver:

    jiddrans också så snyggt det blev!

Kommentera gärna!

