346: Vinter (30/366)

Idag var det en av de få dagar i VINTER när solen lyckades tränga igenom moln och snö en liten aning mitt på dagen och åstadkomma ett litet aprikosrosa sken. Redan har dagen blivit nästan 3½ timme längre sedan vintersolståndet, och nu går det snabbt! 23 timmars mörker ska ju förvandlas till 23 timmars ljus på 26 veckor…
Bilden tog jag ungefär kvart i ett idag. Inte underligt att D-vitaminbrist är ett problem i norra Sverige.

Det här inlägget postades i FEBRUARI. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till 346: Vinter (30/366)

  1. Marina skriver:

    Ja det måste vara jobbigt att ha det så mörkt, så länge. Tur att snön gör det lite ljusare iaf.

  2. Photoalaeales skriver:

    Jag hade nog aldrig klarat av det där mörkret på vintern.

    Vilken härlig fin vinterbild du fick till i alla fall

  3. Pysselfarmor skriver:

    Supervacker bild och nu längtar jag till min gård i södra Lappland.

Kommentera gärna!

